Geysir, gullfoss en ontspannen

26 juni 2019 - Geysir, IJsland

Vandaag stond de "gouden driehoek" op 't plan. Lekker bijtijds op om voor de bussen Chinezen met petjes en vlaggetjes weg te zijn. We waren bij de Geyser (Strokkur) rond 09.30.

Dit was de reden waarom ik naar IJsland wilde. Vanwege de geothermische natuur en activiteit. Prachtig mooi. Woorden te kort. Een korte impressie voeg ik bij.

Daarna na de Gullfoss. Imponerende watervallen. Gelukkig hadden we voor de bovenste wandelroute gekozen want t was koud (handschoenen nodig en muts) anders waren we totaal nat gewasemed.

En daarna voor een heerlijke (door mensen gemaakt) geothermisch bad gekozen met uitzicht op t Laugmansvatn (meer) waar je je ijsdompelbad kon nemen.

Er waren verschillende baden met temperaturen van 32, 34, 38-40 en 39-41. Heerlijk gerelaxed. Na al t rijden waren we daar ook wel aan toe. We zijn nu in Hveragerdi. Daar hebben de auto gewoon geparkeerd op een winkelterrein. Morgen zou t zeer slecht weer worden dus dat wordt denk ik een nachtje op een camping inchecken.

Afijn korte impressie zie de foto's.

1. Safila:
    26 juni 2019
    In één woord Wow!!
    Mijn god, onze cruise naar Noorwegen valt bij dit in het niet.
    Helaas ben ik bang dat ik Rob niet naar een koude oord kan lokken.
    Dankjewel Linda en Kim dat we mee mogen genieten!
    Liefs
    Rob en Safila
  2. Linda:
    26 juni 2019
    Je kunt je overal op kleden. Maar ik kreeg Roy ook niet zo gek. Kim wel. Echt een bikkel 😜
  3. Dick en Marga:
    27 juni 2019
    Hoi meisjes,
    Wat een mooi land, dat is wel genieten ondanks de kou. Wat zullen jullie schoon zijn na al die warme en koude baden (hihi). Hebben jullie het wel warm genoeg in het campertje, muts op en wanten aan misschien.
    Geniet er nog een paar dagen van, wij kijken uit naar het volgende verhaal.
    Liefs en groetjes, Dick en Marga
  4. Linda:
    27 juni 2019
    Geen zorgen we slapen prima in t campertje. Alleen geen wc. Maar we staan op een camping dus geen probleem. Lekker warme douches ook. En voor onderweg hebben we genoeg wol e.d. mee.